Problemy z bankami

0
118

Jeśli uważasz, że Twój bank popełnił błąd lub masz z nim spór, może się wydawać, że nigdy nie rozwiążesz problemu. Chociaż rozwiązywanie sporów bankowych może być trudne, jeśli będziesz postępować właściwie, możesz rozwiązywać spory bankowe uczciwie i bez rozwijania złych relacji z bankiem .

Jakie spory?

Istnieje wiele problemów, które mogą spowodować spór z bankiem . Być może masz pewność, że nie dokonałeś płatności na swoim koncie lub uważasz, że Twój bank nieprawidłowo naliczył opłatę karną. Twój bankmógł nawet źle obliczyć saldo lub nieprawidłowo usunąć pieniądze z konta. Niezależnie od problemu, musisz zachować spokój w tej sytuacji i przestrzegać pewnych procedur.

Otrzymuj informacje na piśmie

Jeśli masz problem ze swoim bankiem lub problem z tobą, upewnij się, że otrzymałeś wszystkie procedury i powody na piśmie. Jeśli bank nie pisze do Ciebie, napisz do nich list wyjaśniający problem. Pisanie na piśmie może często pomóc w wyjaśnieniu nieporozumień i podłożu mediacji.

Przeczytaj drobny druk

Jeśli masz spór ze swoim bankiem , przed protestem zapoznaj się szczegółowo ze wszystkimi polisami. Być może twój bankjest objęty jego prawami lub jest zgodny z przeprowadzoną procedurą. Upewnij się, że masz sprawę, zanim zaczniesz coś pytać.

Nie bądź agresywny

Jeśli jesteś agresywny, grożący lub obraźliwy wobec swojego banku lub członków jego personelu, to bez względu na to, jak słusznie masz rację, prawdopodobnie nie będą słuchać. Może to również spowodować, że będziesz musiał całkowicie przenieść swoje konta z banku . Nawet jeśli sytuacja jest wyjątkowo frustrująca, zachowaj spokój i racjonalność, ponieważ istnieje większe prawdopodobieństwo, że będziesz słuchany w ten sposób.

Spotkaj się osobiście

Jeśli sporu nie można rozwiązać na piśmie lub przez telefon, spróbuj spotkać się ze swoim menedżerem banku lub innym bankiemprzedstawiciel osobiście. Pomoże ci to lepiej zrozumieć, na czym polega problem, i miejmy nadzieję, że dojdzie do wspólnie akceptowalnego rozwiązania.

Bankowość to biznes

Pamiętaj, że każda decyzja podjęta za lub przeciw tobie nie jest osobista. Bankowość jest biznesem i prawdopodobnie będą stawiać swoje potrzeby przed twoimi. Jeśli jednak leży w ich mocy, aby rozwiązać problem, zwykle zrobią to, ponieważ chcą utrzymać cię jako klienta.

Zasięgnij porady, jeśli

jesteś niezadowolony Jeśli próbowałeś negocjować ze swoim bankiem i nadal jesteś niezadowolony, zasięgnij porady niezależnego doradcy finansowego lub bankufirma zajmująca się sporami. Chociaż większość sporów rozwiązuje się po prostu za pomocą listu lub rozmowy telefonicznej, niektóre są bardziej złożone i osiągnięcie porozumienia może zająć trochę czasu. Jeśli jesteś cierpliwy i masz dowody na poparcie swojego roszczenia, prawdopodobnie podejmiesz decyzję, którą chcesz.